mandag den 3. juni 2013

Facebook og Fødselsdagshilsner....

I lørdags havde jeg fødselsdag, sådan helt rigtigt. Sådan en dag er det skønt at være på Facebook, for det vrimler ind med fødselsdagshilsner fra nær og fjern og jeg takker for hver og en.

Dagen startede med en regnbyge, så var det overstået og jeg blev lige mindet om, at man SKAL huske at være SØD.

Derefter var vejret så fint, at min mand kunne invitere mig ud at spise 2 gange. Først i Ikea, hvor vi fik:

En gang skulle være den første, og det bliver sikkert også den sidste, for Shitbullor - som Martin engang kaldte det, kommer ikke på min livretsliste lige med det første.

Så var aftensmaden meget bedre og den blev indtaget på vores terrasse med sol og hygge. Godt nok skulle jeg selv lave maden, men da det med mad er noget af det bedste, jeg ved, ja så var det efter eget valg. Jeg var blevet inviteret 'rigtigt' ud.

Menuen var først en fisketallerken med hvad jeg kunne finde i Sallings deli. Det var noget med røget laks, marinerede rejer og en rigtig fantastisk fiskepaté.

Så skulle min fødselsdagsgave prøves af, en grillrist til min COBB Grill, og lad mig sige det med det samme: Den rist er helt fantastisk. Det samme var bøfferne fra slagteren i Hasseris Bymidte:



På tallerknen kom de gode bøffer, bagekartoffel, grillede asparges, grillet ost, grøn salat og en løgmayo sådan lavet lidt efter hukommelsen.

Da det blev koldt hen på aftnen, tændte vi den anden grill:

og så kunne vi holde varmen lidt længere.

Desserten - en rabarbertiramisu - spiste vi godt nok inde i stuen, men det var lige så meget fordi, vi trængte til at flade ud foran fjerneren.

Og ja - jeg ved godt, at rabarber IKKE hører hjemme i en tiramisu, men lige så længe, jeg kan huske, har jeg fået rabarber på min fødselsdag. I mange år kom min farmor med et glas rabarberkompot og en dåse hjemmebagte brunkager til mig på min fødselsdag. Brunkagerne kan jeg ikke lave, så de bliver som farmors, men rabarberne kan jeg altid få listet ind på en eller anden måde og de syrlige rabarber er bare gode sammen men den søde og fede marscarpone creme.

Ingen kommentarer: